منبع تغذیه (پاور کامپیوتر) یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر محسوب می‌شود. البته کامیپوترهای شخصی همگی با برق کار می‌کنند. در واقع در این دستگاه‌ها جریان متناوب (AC) ارائه شده و به صورت DC یا همان جریان مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید هر منبع تغذیه برای راه اندازی کامپیوتر شخصی وسوسه انگیز است، اما انتخاب یک منبع تغذیه مناسب چالش برانگیز است. در صورتی که منبع تغذیه مورد نظر قابل اطمینان نباشد، مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، از جمله بی ثباتی که به سختی می توان آن را تعیین کرد.

در واقع، خرابی منبع تغذیه اغلب می‌تواند باعث مشکلات دیگری مانند تنظیم مجدد و فریز تصادفی شود به همین دلیل مهم است که چه منبعی را برای رایانه خود انتخاب کنید. در این مطلب از لیست ابزار ما قصد داریم با معرفی بهترین منبع تغذیه کامپیوتر شما را برای خرید این محصول راهنمایی کنیم. پس اگر قصد دارید برای کامپیوتر خود منبعی قابل اعتماد و با کیفیت پیدا کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بهترین مارک های پاور کامپیوتر رار به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین منبع تغذیه کامپیوتر

منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP1200B-OCDG

منبع تغذیه کامپیوتر «GP1200B-OCDG» با توان خروجی ۱۲۰۰ وات مجهز به گواهینامه‌ی 80PLUS از نوع Platinum است. محدوده‌ی ولتاژ ورودی این پاور در بازه‌ی 100 تا 240 وات و محدوده‌ی فرکانس ورودی آن برابر با 50 تا 60 هرتز است. پاور GP1200B-OCDG از نوع کاملاً ماژولار است. فن 135میلی‌متری تعبیه شده در این پاور به کاهش دمای آن کمک می‌کند.

منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP580A-EUD

منبع تغذیه کامپیوتر «GP580A-EUD» با حداکثر توان توان 580 وات از نوع نیمه ماژول است. این محصول دارای گواهینامه 80Plus Bronze بوده و بازده ۸۵ درصدی دارد. 120میلی‌متری تعبیه شده در این پاور از نوع کم صدا بوده و دمای منبع را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. خازن های با کیفیتی که در این محصول به کار رفته خروجی پایداری در کانکتورهای برق ارائه می دهد. کابل های پاور نیز از نوع تخت هستند و عمر و دوام بالایی دارند. 6 عدد کانکتور 15 پین SATA و 2 عدد کانکتور 6+2 پین گرافیک برای این محصول در نظر گرفته شده است.

منبع تغذیه کامپیوتر تسکو مدل TP 570W

منبع تغذیه کامپیوتر TP 570W تسکو با توان خروجی 230 وات محصولی مناسب برای کامپیوتر شما است. فرم فاکتور این محصول از نوع ATX12V بوده و طراحی آن غیر ماژولار است. ولتاژ ورودی برای پاور تسکو مدل TP 570W برابر با 180 تا 245 ولت با میزان جریان ورودی 6 تا 12 آمپر است. این محصول دارای یک کانکتور 20 +4 پین مادربرد، یک کانکتور چهار پین ATX و یک کانکتور 6 پین PCI-E است. دو کانکتور نیز برای اتصال تجهیزاتی که برق خود را از طریق SATA تامین می‌کنند در این محصول تعبیه شده است. یک فن با سایز 120 نیز در این محصول قرار دارد که تجهیزات داخل پاور را خنک می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون های برتر

منبع تغذیه کامپیوتر کولر مستر مدل V1200 PLATINUM

منبع تغذیه V1200 Platinum با حداکثر قدرت خروجی 1200 وات کاملا ماژولار است و شما می‌توانید تک‌تک کابل‌های خروجی آن را مدیریت کنید. بازدهی این منبع ۹۳ درصد بوده و دارای گواهینامه استاندارد 80PLUS Platinum است. شدت جریانی که روی ریل 12 ولت اصلی این محصول ارایه می‌شود 100 آمپر و به همین دلیل می‌تواند به پیچیده‌ترین سیستم‌های کامپیوتری برق رسانی کند. کانکتور اصلی 20+4 پین مادربرد و دو عدد کانکتور 4+4 پین برای تغذیه‌ی پردازنده، از ابتدایی‌ترین خروجی‌های این منبع تغذیه هستند و 12 عدد کانکتور 6+2 پین برای کارت گرافیک، 12 عدد کانکتور SATA و 9 عدد کانکتور 4 پین Molex مجموعه اتصالات این پاور را تشکیل می‌دهند.

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل ROG Strix 850G White Editon

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل ROG Strix 850G White Editon با توان خروجی ۸۵۰ وات یکی از بهترین پاورهای موجود در بازار است. این منبع تغذیه دارای استاندارد 80PLUS Gold بوده و بازدهی ۹۰ درصدی دارد. فرم فاکتور این محصول از نوع ATX 12V است. محدوده ولتاژ ورودی این پاور 100-240 ولت بوده و پاور کاملا ماژولار است. فن ۱۳۵ میلی متری تعبیه شده در این منبع وظیفه خنک کردن اجزای داخلی پاور را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: فست شارژ ترین گوشی های بازار؛ فول شارژ در کمتر از یک ساعت!

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل ROG-THOR-850P

منبع تغذیه کامپیوتر ROG THOR 850W Platinum دارای توان پیوسته ۸۵۰ وات بوده و راندمان منطبق بر گواهی 80Plus Platinum است. این محصول کاملا ماژولار بوده و محدوده ولتاژ ورودی آن 100~240 ولت است. پاور ROG THOR 850W Platinum مجهز به نمایشگر OLED است که قادر است برخی از اطلاعات را نمایش دهد. این پاور با داشتن یک فن قدرتمند ۳۵ میلی متری عملکردی فوق العاده‌ای برای دفع گرما داشته و خنک‌تر از سایر فن‌های مشابه است.

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل ROG STRIX 550G

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل ROG STRIX 550G با بهره مندی از هیت سینک‌های ROG عملکرد فوق‌العاده‌ای برای خنک کردن پاور دارند. فن ۱۳۵ میلی‌متری تعبیه شده در این پاور دارای حفاظ دایره شکل بوده که علاوه بر استحکام بیشتر پره های فن، جهت جریان هوا را نیز بهبود بخشیده و فشار هوای استاتیکی بیشتری را ایجاد می کند. این پاور با بهره‌گیری از خازن‌های با کیفیت ژاپنی و سری گواهی راندمان 80Plus Gold عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اگر می‌خواهید مودم همراه بخرید؛ این ۵ سوال را جواب دهید

منبع تغذیه کامپیوتر دیپ کول مدل DE600 V2

منبع تغذیه کامپیوتر DE600 V2 غیر ماژولار بوده برای سیستم‌های خانگی و غیر حرفه‌ای مناسب است. توان خروجی این پاور برابر با 450 وات بوده و محدوده ولتاژ ورودی آن 264 - 160 ولت است. فن Super Silent با سایز 120 میلی‌متر تعبیه شده در این پاور گرمای تولید شده توسط قطعات داخلی کیس به بیرون منتقل می‌کند. این منبع تغذیه دارای استانداردهای حفاظتی از قبیل Over Power Protection ، Over Voltage Protection و Short Circuit Protection است.

منبع تغذیه کامپیوتر گریت وال مدل GW-EPS2000bl(90+)

پاور گریت وال مدل GW-EPS2000BL(90+) با ویژگی‌های منحصر به فرد از قدرتمندترین پاورهای موجود در بازار است. توان خروجی این محصول 2000 وات بوده و محدوده ولتاژ ورودی آن 220 ولت است. این پاور کاملا ماژولار بوده و دارای تعدادی زیادی خروجی به صورت 16 خروجی 8 پین گرافیک، 15 خروجی ساتا، 6 خروجی مولکس، دو خروجی 8 پین CPU و یک خروجی 24 پین مادربرد است. پایداری بالای جریان خروجی ، سایلنت بودن پاور و دمای پایین آن از دیگر ویژگی های این منبع تغذیه است.

بیشتر بخوانید: کارت گرافیک های سفارشی RTX 4070 Ti

منبع تغذیه کامپیوتر سیلوراستون مدل SST-ET700-MG V1.0

منبع تغذیه کامپیوتر SST-ET700-MG V1.0 سیلوراستون با توان خروجی ۷۰۰ وات از جمله پاورهای قدرتمند موجود در بازار است. فرم فاکتور این پاور از نوع ATX بوده و کاملا ماژولار است. فن ۱۳۵ میلی متری تعبیه شده در این پاور وظیفه انتقال گرمای تولید شده را برعهده دارد. این محصول دارای گواهینامه 80PLUS Gold بوده و راندمان فوق‌العاده‌ای دارد.